Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Yüksek Lisans Programları

Sağlık Bilimleri Enstitüsü - Beden Eğitimi ve Spor (Tezli) - Beden Eğitimi ve Spor



Program Tanımları
Kuruluş
29 Mayıs 2007 tarihinde 26536 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan 17 Mayıs 2007 tarihli 5662 no'lu kanunun 5. maddesi uyarınca kurulan Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yer alan Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programımız 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılı itibariyle öğrenci alımına başlamıştır.
Kazanılan Derece
Beden Eğitimi ve Spor alanında Yüksek Lisans Derecesi
Derecenin Düzeyi
Yüksek Lisans
Kabul ve Kayıt Koşulları
Spor Bilimleri alanındaki herhangi bir lisans programından mezun olmak. Bunlar dışındaki en az 4 yıllık lisans programlarından mezun olanlar için Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı akademik kurulu tarafından kabul edilmek. ALES (SAY/EA/SÖZEL) puan türü ile Sağlık Bilimleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve Giresun Üniversitesi Senatosu tarafından onaylanan ALES ve Yabancı Dil taban puanına sahip olmak (ALES-Yabancı Dil Puanları Tablosu). Giresun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile Sağlık Bilimleri Enstitüsü başvuru koşullarını sağlamak.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Bir öğrencinin özel öğrenci statüsünde aldığı lisansüstü dersler dahil olmak üzere, programa kaydolmadan önceki son beş yıl içinde yurtiçi/yurtdışı yükseköğretim kurumlarından almış olduğu lisansüstü dersler, Giresun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde tanımlamış olan esaslar çerçevesinde, danışmanın görüşü, anabilim dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararıyla öğrencinin programına transfer edilir ve diploma ekine (transkriptine) işlenir.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
En az 60 AKTS karşılığı ders alıp, bu dersleri başarılı şekilde tamamlamış olmak. Bir seminer hazırlayıp sunmak. Bir yüksek lisans tezi hazırlayıp jüri önünde sunarak başarılı olmak.
Program Profili
Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Lisans programının temel amacı, beden eğitimi ve spor ile fiziksel aktivitenin bireyin sağlıklı gelişimi ve eğitimi ile toplumda düzenli fiziksel aktivite ve spor yapma alışkanlığının kazanılmasına ilişkin çalışmaları planlayabilen ve yürütebilen uzman bireyler yetiştirmektir. Bu açıdan toplumun ihtiyaçlarının karşılanabilmesi yönünde çok önemli bir adım atılmasının yanı sıra, eğitim standardının sağlanması ve eğitim kalitesinin arttırılması hedeflenmiştir. Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programı, öğrencilere ve halka en yüksek standartlarda bilgi, uygulama ve araştırma koşullarını sağlayarak, beden eğitimi, spor ve fiziksel aktivite ile ilgili problemlerin en doğru şekilde ele alınmasını, öğrencilere alanın bilimsel ilkelerini aşılayarak mesleki muhakeme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi hedeflemekte ve hem hizmet hem de akademik altyapı bakımından en üst seviyede alan uzmanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı olarak halkın bilgi edinmesi ve bilinçlendirilmesi ilkesi temelini benimseyen, kanıta dayalı eğitim ve uygulama çalışmalarında ulusal ve uluslararası liderlik vasfına sahip, bilgiyi kullanan, bilime katkısı olan, bilimsel girişimci ruhu ve disiplinler arası yaklaşımla işbirliği içerisinde çağdaş ve bağımsız çalışma yetisine sahip olmayı hedeflemektedir.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programını başarı ile tamamlayanlar; Beden Eğitimi ve Spor alanında Yüksek Lisans Diploması almaya hak kazanırlar. Mezunlar, kamu ve özel sektör kuruluşlarında iş hayatına atılabilir, gerek yurtiçi ve gerekse yurtdışı eğitim kurumlarının doktora programlarında akademik çalışmalarına devam edebilirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek lisans programını başarı ile tamamlayan mezunlar, ALES sınavından geçerli notu almaları ve İngilizce dil yetkinliğini sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarda doktora programlarına başvurabilir ve mülakat sınavında başarılı olmaları halinde kabul alabilirler.
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile ilgili öğretim üyesi veya üyeleri tarafından hazırlanan bilgilendirmeler ders bilgi paketi değerlendirme sisteminde tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili Giresun Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliğinin ilgili maddeleri uygulanmaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet koşulları bu bilgi paketinin yeterlilik koşulları ve kuralları bölümünde ve ayrıca Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddelerinde belirtilmiştir. Buna göre bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 60 AKTS karşılığı ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrenciler mezuniyet koşullarını yerine getirmiş olur ve alanında yüksek lisans diploması verilir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
Tam Zamanlı
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Prof. Dr. Kürşad Han DÖNMEZ Adres: Giresun Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi E-Posta: kursad.han.donmez@ giresun.edu.tr Telefon: 0454 310 10 00
Bölüm Olanakları
Beden Eğitimi ve Spor Tezli Yüksek Lisans programı öğrencileri Giresun Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi bünyesinde yer alan spor salonu ve laboratuvar gibi imkanlar ile Giresun Üniversitesi Merkez Kütüphanesi bünyesindeki imkanlardan kurallar dahilinde yararlanabilmektedir.

Program Çıktıları
1Beden eğitimi ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olabilme, bunları geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2Beden eğitimi ve spor alanının ilişkili olduğu diğer disiplinler ve yapılan multidisipliner çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilme.
3Bilimsel araştırma yöntemlerine hakim olabilme.
4Beden eğitimi ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
5Beden eğitimi ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlayabilme, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme.
6Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili konularda ve problemlerde bilimsel araştırma yöntemlerine uygun araştırma yapabilme ve yaptığı araştırmanın raporunu yazabilme.
7Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili edindiği uzmanlık bilgilerini gerektiren bir çalışmayı bağımsız ve bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olarak yürütebilme.
8Beden eğitimi ve spor ile ilgili gerçekleştirilen uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
9Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve uygun bir yaklaşım ile doğru koşullara yönlendirebilme.
10Beden eğitimi ve spor alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistematik biçimde aktarabilme.
11Bireyler arası ve sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren dinamikleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
12Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
13Beden eğitimi ve spor alanında yer alan yabacı dil ile yazılmış kaynakları kritik edebilme ve gerektiğinde yararlanabilme.
14Beden eğitimi ve spor alanının kullanılmasını gerektirdiği teknolojik yazılımları, programları ve cihazları ileri düzeyde kullanabilme.
15Yapılan bilimsel çalışmalarda verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve aktarılması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
16Beden eğitimi ve spor alanında edindiği bilgiyi, problem çözme ve uygulayabilme becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme, edinilen bilgiler ve alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
1112223333333333
BİLGİ1
2
BECERİ1
2
3
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
4
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2
3

Müfredat
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BEDEN-EĞİTİMİ-1 BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-1 Seçmeli - - - 24
2 BES-501 SPOR BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 6
Toplam 3 0 0 30
 
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BES-528 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA İSTATİSTİK Zorunlu 3 0 0 6
2 BEDEN-EĞİTİMİ-2 BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-2 Seçmeli - - - 18
3 BES-506 SEMİNER Zorunlu 0 2 0 6
Toplam 3 2 0 30
 
3. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BES-503 UZMANLIK ALAN DERSİ-I Zorunlu 8 0 0 6
2 BES-533 YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-I Zorunlu 0 1 0 24
Toplam 8 1 0 30
 
4. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BES-504 UZMANLIK ALAN DERSİ-II Zorunlu 8 0 0 6
2 BES-530 YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-II Zorunlu 0 1 0 24
Toplam 8 1 0 30
 
BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-1
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BES-505 MOTOR GELİŞİMİ VE BECERİ ÖĞRENİMİ Seçmeli 3 0 0 6
2 BES-507 SPOR ANATOMİSİ Seçmeli 3 0 0 6
3 BES-509 ANTRENMAN BİLGİSİ Seçmeli 3 0 0 6
4 BES-511 SPORDA PERFORMANS ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ VE TESTLERİ Seçmeli 3 0 0 6
5 BES-513 SPORDA YETENEK SEÇİMİ VE YÖNLENDİRME Seçmeli 3 0 0 6
6 BES-515 SPOR PSİKOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 6
7 BES-517 TÜRK SPOR TEŞKİLATI VE SPOR YÖNETİMİ Seçmeli 3 0 0 6
8 BES-519 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN BİLİMSEL TEMELLERİ Seçmeli 3 0 0 6
9 BES-521 SPOR TESİSLERİ PLANLAMASI VE İŞLETMECİLİĞİ Seçmeli 3 0 0 6
10 BES-523 OLİMPİZM FELSEFESİ VE MODERN OLİMPİYAT OYUNLARI Seçmeli 3 0 0 6
11 BES-525 SPORCU SAĞLIĞI, İLK YARDIM VE REHABİLİTASYON Seçmeli 3 0 0 6
12 BES-527 SPORTİF REKREASYON Seçmeli 3 0 0 6
13 BES-529 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA LİDERLİK Seçmeli 3 0 0 6
14 BES-531 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli 3 0 0 6
15 BES-533 GELENEKSEL OYUN VE SPORLAR Seçmeli 3 0 0 6
16 BES-535 ENGELLİLER İÇİN SPOR Seçmeli 3 0 0 0
BEDEN EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS SEÇMELİ DERS GRUBU-2
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 BES-510 FİZİKSEL UYGUNLUK Seçmeli 3 0 0 6
2 BES-512 MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRMESİ Seçmeli 3 0 0 6
3 BES-514 SPORCU BESLENMESİ, DOPİNG VE ERGOJENİK YARDIM Seçmeli 3 0 0 6
4 BES-518 SPOR SOSYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 6
5 BES-520 TÜRK SPOR TARİHİ VE TÜRK SPOR POLİTİKALARI Seçmeli 3 0 0 6
6 BES-522 ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ İLKELERİ Seçmeli 3 0 0 6
7 BES-530 SPORDA ORGANİZASYON TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 6
8 BES-538 SPORDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Seçmeli 3 0 0 6
9 BES-544 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA PROJE HAZIRLAMA Seçmeli 3 0 0 6
10 BES-546 BİYOMEKANİK VE SPOR Seçmeli 3 0 0 6
11 BES-548 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN FİZYOLOJİK TEMELLERİ Seçmeli 3 0 0 6
12 BES-550 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Seçmeli 3 0 0 6
13 BES-552 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA FAİR PLAY (SPORDA ERDEMLİLİK) Seçmeli 3 0 0 6
14 BES-554 BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA TEKNOLOJİ Seçmeli 3 0 0 6
 
Giresun University, Giresun / TURKEY • Tel  (pbx):   
Giresun University, Giresun / TURKEY • Tel  (pbx): +90 454 310 10 00 • e-mail: halklailiskiler@giresun.edu.tr