|
|
|
Yüksek Lisans Programları
Sağlık Bilimleri Enstitüsü
- Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı (YL) (RTE ORTAK) Tezli
- Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı (Tezli) (RTE ORTAK)
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2006 yılında kurulmuştur. Tıbbi Mikrobiyoloji Ana Bilim Dalında 2015-2016 Güz yarıyılından itibaren yüksek lisans programı açılmıştır. | Kazanılan Derece | Yüksek Lisans derecesi | Kazanılan Derece | Tıbbi Mikrobiyoloji Bilim Uzmanı | Derecenin Düzeyi | Yüksek Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler akademik ve yasal mevzuat çerçevesinde sınav koşullarını başarmış olmak zorundadırlar. Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık, Veteriner Fakülteleri ile Fen, Fen-Edebiyat Fakültesi ve Eğitim Fakültelerinin Biyoloji Bölümü, Tıbbi Biyolojik Bilimler Bölümü, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümlerinden lisans diplomasına sahip olanlar kabul edilmektedir.
| Kabul ve Kayıt Koşulları | Kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler akademik ve yasal mevzuat çerçevesinde sınav koşullarını başarmış olmak zorundadırlar. Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık, Veterinerlik Fakülteleri ile Fen, Fen-Edebiyat Fakültesi ve Eğitim Fakültelerinin Biyoloji Bölümü, Tıbbi Biyolojik Bilimler Bölümü, Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümlerinden lisans diplomasına sahip olanlar kabul edilmektedir.
| Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | | Program Profili | Fen Bilimleri Enstitüsünün misyonu; Anabilim Dallarımızın, ilgi, sorumluluk ve uzmanlık alanlarına giren konularda, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek, lisansüstü çalışma ve projelere yön vermek, öğrencilere bilimsel araştırmalarda ve çalışmalarda rehberlik etmek, böylece toplumun ve ülkemizin ihtiyaç duyduğu üstün nitelikli insanları yetiştirmek, yaşam boyu eğitim gibi toplum yararına olan pratik ve pragmatik projeler geliştirmek ve uygulamaktır. | Program Profili | Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Mikrbiyoloji Ana Bilim Dalının missyonu; Anabilim Dallarımızın, ilgi, sorumluluk ve uzmanlık alanlarına giren konularda, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek, lisansüstü çalışma ve projelere yön vermek, öğrencilere bilimsel araştırmalarda ve çalışmalarda rehberlik etmek, böylece toplumun ve ülkemizin ihtiyaç duyduğu üstün nitelikli insanları yetiştirmek, yaşam boyu eğitim gibi toplum yararına olan pratik ve pragmatik projeler geliştirmek ve uygulamaktır. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Yüksek lisans programını tamamlayanlar mikrobiyoloji alanında veya bu ana bilim dalı dışında diğer ana bilim dallarında doktora derecesine başvurabilirler. Özel veya kamu hastaneleri bünyesinde bulunan tıbbi laboratuvarlarda çalışabilirler. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Yüksek lisans programını tamamlayanlar mikrobiyoloji alanında veya bu anabilim dalı dışında diğer anabilim dallarında doktora derecesine başvurabilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Yüksek lisans programını tamamlayanlar mikrobiyoloji alanında veya bu anabilim dalı dışında diğer anabilim dallarında doktora derecesine başvurabilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Bu bölüm ders tanıtım ve uygulama formlarında açıklanmıştır. Geniş bilgi için Ders Planı bölümüne bakınız | Mezuniyet Koşulları | Programı tamamlamak için 4 yarıyılda toplam 120 AKTS kredilik ders yükünün ve tez çalışmasının tamamlanmış ve tezin başarıyla sunulmuş olması gerekir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Giresun Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Tıbbi Mikrobiyoloji Ana Bilim Dalı Başkanlığı
Gazipaşa Yerleşkesi
Debboy Mevkii
GİRESUN | Bölüm Olanakları | Ana Bilim Dalımızda 2 adet araştırma laboratuvarı ve teknik ekipmanlar (fleuresan mikroskobu, ekim kabini, otoklav, etüv ve diğer araç ve gereçler) yer almaktadır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Mikrobiyal etkenler hakkında yeterli bilgiye sahip olma | 2 | Rütin mikrobiyoloji laboratuvarında yapılan uygulamalar hakkında yeterli bilgiye sahip olma | 3 | Laboratuvar güvenliği hakkında yeterli bilgiye sahip olma | 4 | Muayene maddelerinin makroskobik ve mikroskobik incelemelerini yapabilme, bunlardan boyalı ve boyasız preparatlar yapabilme | 5 | Muayene maddelerinden örnek alabilmek ve bu örneklerden ekim, kültür ve antibiyogram yapabilmek | 6 | Tıbbi mikrobiyoloji alanında çalışabilecek, temel laboratuvar becerilerini kazanmış kişiler yetiştirmek | 7 | Muayene maddelerinin uygun alınıp alınmadığı hakkında karar verebilme | 8 | Laboratuvarda kritik değer aşımları hakkında karar verebilme | 9 | Alanı ile ilgili herhangi bir araştırma konusunda bir planlama yapabilme | 10 | Alanındaki bilgiyi, problem çözmede ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme. | 11 | Alanının gerektirdiği laboratuvar cihazlarını kullanabilme, arızaları tespit ederek ilgili birim/servislere iletebilmeli | 12 | Laboratuvar çalışmalarında takım arkadaşları ile iş bölümü yapabilme | 13 | Alanındaki güncel gelişmeleri, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanmak, yorumlamak, uygulanmak. Bu verilerin duyurulmasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetmek ve denetleyebilmek | 15 | Alanındaki bilgiyi, problem çözmede kullanabilme, halk sağlığı açısından durum tespiti yapabilme | 16 | Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmek, mesleki bilgilerini sürekli güncellemek. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
MİK-530
|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
MİK-530
|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
MİK-501
|
GENEL MİKROBİYOLOJİ-I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
MİK-501
|
GENEL MİKROBİYOLOJİ-I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
MİK-502
|
GENEL MİKROBİYOLOJİ-II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
MİK-503
|
İMMÜNOLOJİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
7
|
MİK-503
|
İMMÜNOLOJİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
8
|
MİK-504
|
KLİNİK BAKTERİYOLOJİ
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
6
|
9
|
MİK-509
|
MİKROBİYOLOJİK YÖNTEMLER-I
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
6
|
10
|
MİK-509
|
MİKROBİYOLOJİK YÖNTEMLER-I
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
6
|
11
|
MİK-508
|
MİKROBİYOLOJİK YÖNTEMLER-II
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
6
|
12
|
SBENSTIBMIKSEC-1
|
SBENS TIBBİ MİKROBİYOLOJİ SEÇMELİ I
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
13
|
SBENSTIBMIKSEC-1
|
SBENS TIBBİ MİKROBİYOLOJİ SEÇMELİ I
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
6
|
14
|
SBENSTIBMIKSEC-2
|
SBENS TIBBİ MİKROBİYOLOJİ SEÇMELİ II
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
15
|
MİK-512
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
0
|
6
|
Toplam |
29
|
10
|
0
|
78
|
|
|
1
|
MİK-530
|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
2
|
MİK-501
|
GENEL MİKROBİYOLOJİ-I
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
3
|
MİK-502
|
GENEL MİKROBİYOLOJİ-II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
4
|
MİK-502
|
GENEL MİKROBİYOLOJİ-II
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
5
|
MİK-503
|
İMMÜNOLOJİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
6
|
6
|
MİK-504
|
KLİNİK BAKTERİYOLOJİ
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
6
|
7
|
MİK-504
|
KLİNİK BAKTERİYOLOJİ
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
6
|
8
|
MİK-509
|
MİKROBİYOLOJİK YÖNTEMLER-I
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
6
|
9
|
MİK-508
|
MİKROBİYOLOJİK YÖNTEMLER-II
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
6
|
10
|
MİK-508
|
MİKROBİYOLOJİK YÖNTEMLER-II
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
6
|
11
|
SBENSTIBMIKSEC-1
|
SBENS TIBBİ MİKROBİYOLOJİ SEÇMELİ I
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
12
|
SBENSTIBMIKSEC-2
|
SBENS TIBBİ MİKROBİYOLOJİ SEÇMELİ II
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
13
|
SBENSTIBMIKSEC-2
|
SBENS TIBBİ MİKROBİYOLOJİ SEÇMELİ II
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
6
|
14
|
MİK-512
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
0
|
6
|
15
|
MİK-512
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
0
|
6
|
Toplam |
25
|
14
|
0
|
78
|
|
|
1
|
MİK513
|
UZMANLIK ALAN DERSİ-I
|
Zorunlu
|
8
|
0
|
0
|
6
|
2
|
MİK513
|
UZMANLIK ALAN DERSİ-I
|
Zorunlu
|
8
|
0
|
0
|
6
|
3
|
MİK513
|
UZMANLIK ALAN DERSİ-I
|
Zorunlu
|
8
|
0
|
0
|
6
|
4
|
MİK515
|
YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-I
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
0
|
24
|
5
|
MİK515
|
YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-I
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
0
|
24
|
6
|
MİK515
|
YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-I
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
0
|
24
|
Toplam |
24
|
6
|
0
|
90
|
|
|
1
|
MİK516
|
UZMANLIK ALAN DERSİ-II
|
Zorunlu
|
8
|
0
|
0
|
6
|
2
|
MİK516
|
UZMANLIK ALAN DERSİ-II
|
Zorunlu
|
8
|
0
|
0
|
6
|
3
|
MİK516
|
UZMANLIK ALAN DERSİ-II
|
Zorunlu
|
8
|
0
|
0
|
6
|
4
|
MİK518
|
YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-II
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
0
|
24
|
5
|
MİK518
|
YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-II
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
0
|
24
|
6
|
MİK518
|
YÜKSEK LİSANS TEZ ÇALIŞMASI-II
|
Zorunlu
|
0
|
2
|
0
|
24
|
Toplam |
24
|
6
|
0
|
90
|
|
|
1
|
MİK-507
|
TIBBİ PARAZİTOLOJİ-I
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
2
|
MİK-511
|
TIBBİ MİKOLOJİ-I
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
3
|
MİK-521
|
MİKROBİYOLOJİDE BİYOGÜVENLİK İLKELERİ VE UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
|
1
|
MİK-507
|
TIBBİ PARAZİTOLOJİ-I
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
0
|
2
|
MİK-511
|
TIBBİ MİKOLOJİ-I
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
3
|
MİK-521
|
MİKROBİYOLOJİDE BİYOGÜVENLİK İLKELERİ VE UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
|
1
|
MİK-506
|
TIBBİ PARAZİTOLOJİ-II
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
2
|
MİK-510
|
TIBBİ VİROLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
|
1
|
MİK-507
|
TIBBİ PARAZİTOLOJİ-I
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
2
|
MİK-511
|
TIBBİ MİKOLOJİ-I
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
3
|
MİK-521
|
MİKROBİYOLOJİDE BİYOGÜVENLİK İLKELERİ VE UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
|
1
|
MİK-510
|
TIBBİ VİROLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
|
1
|
MİK-506
|
TIBBİ PARAZİTOLOJİ-II
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
2
|
MİK-510
|
TIBBİ VİROLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
2
|
0
|
6
|
|
|
|
|
Giresun University, Giresun / TURKEY • Tel (pbx):
|
|
Giresun University, Giresun / TURKEY • Tel (pbx): +90 454 310
10 00 • e-mail: halklailiskiler@giresun.edu.tr
|
|
|