|
|
|
Lisans Programları
Sağlık Bilimleri Fakültesi
- Hemşirelik
- Hemşirelik
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Sağlık Hizmetlerinde verimliliği artırmak amacıyla 23-27 Mart 1992 tarihlerinde toplanan 1. Ulusal Sağlık Kongresinde belirlenen hedefler doğrultusunda "Sağlık Eğitimini Yeniden Yapılandırma" Projesi başlatılmıştır. Bu proje kapsamında Ebe, Hemşire ve Sağlık Memurluğu eğitiminin Ön lisans düzeyine çıkartılması kararlaştırılmıştır. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu adı ile sadece Ebelik bölümü Ön lisans eğitimine 1992-1993 eğitim-öğretim yılında başlanmıştır. Daha sonra Yüksekokulumuz; Yüksek Sağlık Şurasının 23 Mayıs 1995 tarihli kararı doğrultusunda Ebelik, Hemşirelik ve Sağlık Memurluğu eğitiminin lisans düzeyindeki Yüksekokullarda yapılması amacıyla, Sağlık Bakanlığının talebi, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın teklifi ve Bakanlar Kurulunun 02.11.1996 tarih ve 22805 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan kararı ile kurulan 79 Sağlık Yüksekokulundan biridir. 15.10.2008 tarih ve 27025 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı ile Sağlık Bilimleri Fakültesine dönüştürülmüştür. 2015 yılında Yükseköğretim Yürütme Kurulu 02.08.1996’da 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun ile değişen hükümleri ve 2809 sayılı Kanun’un 3. Maddesi uyarınca Hemşirelik Bölümünde 8 Anabilim Dalı kurulmasına karar verilmiştir. 2020-2021 eğitim öğretim yılında lisansüstü eğitime Yüksek Lisans programı (Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans) ile başlanmıştır.
2022-2023 Eğitim Öğretim yılı güz dönemi itibari ile Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde toplam 464 kayıtlı öğrenci bulunmaktadır. Bölümün öğretim elemanı kadrosunda; 6 Doçent, 8 Doktor Öğretim Üyesi, 2 Öğretim Görevlisi yer almaktadır.
| Kazanılan Derece | Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, program yeterlilikleri sağlandığında Hemşirelikte Lisans derecesine sahip olunur. | Derecenin Düzeyi | Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Lisans programına kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ve YÖK tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak/sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Giresun Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | 1. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak
2. 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak | Program Profili | Birey, aile ve toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi, fiziksel, ruhsal ve sosyal sağlık bakım gereksinimlerinin kanıta dayalı bilimsel veriler kullanılarak tanılanması ve bütüncül bakımın planlanmasında ve sunulmasında etkin, etik ilke ve değerler doğrultusunda çalışan, etkili iletişim kurabilen, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen profesyonel hemşireler yetiştirilir. Mezuniyet sonrası ilk yıl mezunların %80’i hemşire olarak göreve başlar ve %5’i mezuniyet sonrası 3-5 yıl içinde hemşirelik programında lisansüstü eğitime kayıtlanır. Mezunların %20’si mezuniyet sonrası 3-5 yıl içinde özel dal alanında sertifika alarak görevini sürdürür. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Mezun olan öğrenciler, birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda klinik hemşiresi, iş yeri hemşiresi , okul sağlığı hemşiresi, yönetici ve eğitimci hemşire olarak çalışır. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES ve ÜDS sınavından geçerli not almaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Öğrenciler her ders için ara sınav, yarıyıiçi çalışma (uygulama, proje, seminer, kısa sınav, ödev) ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Uygulamalı dersler için arasınavın %40'ı, yarıyıl sonu sınavının da %60'ı alınır. Bulunan toplam notun %50'si ve uygulama notunun da %50'si alınarak o ders için başarı notu belirlenir. Yarıyıl / yıl sonu sınav notu ve varsa bütünleme notunun 100 puan üzerinden en az 60 olması gerekir. bu puanın altında kalan öğrenciler doğrudan başarısız sayılır. Öğrencilerin katılamadıkları sınavlar için gerçek ve geçerli bir nedeni var olduğu Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilirse katılamadığı sınav için bir mazeret sınavı verilir. | Mezuniyet Koşulları | 1. Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak
2. 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | - | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Hemşirelik Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yeşim YAMAN AKTAŞ 0454 310 30 41
Bologna Hemşirelik Bölüm Koordinatörü Doç. Dr. Özlem AYDIN BERKTAŞ 0454 310 30 37 | Bölüm Olanakları | Bölümde 6 adet sınıf,konferans salonu, mikrobiyoloji-parazitoloji laboratuarı, biyokimya ve fizyoloji laboratuarı, hemşirelik bölümü uygulama laboratuarı, meslek esasları laboratuarı, bilgisayar laboratuarı, kütüphane, oyun salonu (masa tenisi, bilardo, langırt), oyun sahası ( voleybol, basketbol), kantin, yemekhane bulunmaktadır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için kanıta dayalı bilgi, tutum ve becerilere sahip olmak. | 2 | Hemşirelik ile ilgili güncel bilgiye ulaşır ve kullanır ve uygular | 3 | Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı uygulamalar ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | 4 | Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuat doğrultusunda gerçekleştirir. | 5 | Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 6 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerini kullanır. | 7 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde bilimsel araştırma ve projelerde yer alır. | 8 | Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini kullanır. | 9 | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. | 10 | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. | 11 | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 12 | Yaşam bulgularını alma, değerlendirme ve gerekli müdahaleyi yapabilme becerisi kazanır.
| 13 | Hemşirelik alanında edindiği ileri düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapabilme yeteneği kazanır. | 14 | İlaç hazırlama, uygulama ve takip etme becerisi kazanır. | 15 | Aile planlaması, genetik, kronik hastalıklar, bulaşıcı hastalıklar vb. konularda danışmanlık yapabilme
| 16 | Sağlıklı ve hasta bireyleri gelişim dönemlerine göre tanımlayabilme, uygun hemşirelik girişimlerini yapabilme
| 17 | Türkiye'de ve dünyada hemşireliğin tarihi gelişimi ve hasta bakımını açıklayabilme
| 18 | Tedaviye yönelik çağdaş girişimleri, hasta haklarını ve etik yaklaşımları tanımlayabilme
| 19 | Disiplinlerarası hemşirelik yaklaşımlarını açıklayabilme | 20 | Yaş dönemlerine uygun iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme
| 21 | Yaşam dönemlerine göre bireylerin cinsiyet ayırt etmeksizin potansiyel ve mevcut sorunlarını bilebilme | 22 | Hasta ve sağlıklı bireye-aileye -topluma sağlık eğitimi verebilme
| 23 | Hemşirelik alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olabilme
| 24 | Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmeti sunabilecek donanıma ve yetkinliğe sahip olabilme
| 25 | Hemşirelik ve araştırma alanı ile ilgili problem çözümünde uygun hemşirelik araç ve yöntemlerini kullanabilme |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
HEM-101
|
ANATOMİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
4
|
2
|
AİİT-101
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
HEM-105
|
BİYOKİMYA
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
HEM-107
|
HEMŞİRELİKTE TEMEL İLKE VE KAVRAMLAR
|
Zorunlu
|
4
|
0
|
4
|
12
|
5
|
HEM-109
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
HEM-103
|
MİKROBİYOLOJİ VE PARAZİTOLOJİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
OSD-SEC-1
|
ORTAK SEÇMELİ - I
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
8
|
YD-101
|
TEMEL İNGİLİZCE-I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
9
|
TD-101
|
TÜRK DİLİ-I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
Toplam |
20
|
0
|
6
|
28
|
|
|
1
|
AİİT-102
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
HEM-104
|
FİZYOLOJİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
2
|
4
|
3
|
HEM-108
|
HEMŞİRELİK ESASLARI
|
Zorunlu
|
4
|
8
|
4
|
12
|
4
|
HEM-102
|
KENDİNİ TANIMA VE İLETİŞİM YÖNTEMLERİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
4
|
5
|
SAGHEMSEÇ2
|
SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ II
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
6
|
HEM-106
|
TEMEL BİLGİSAYAR
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
YD-102
|
TEMEL İNGİLİZCE II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
8
|
TD-102
|
TÜRK DİLİ-II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
Toplam |
16
|
8
|
6
|
28
|
|
|
1
|
HEM-201
|
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
|
Zorunlu
|
5
|
8
|
0
|
12
|
2
|
HEM-209
|
MESLEKİ İNGİLİZCE - I
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
SAGHEMSEÇ3
|
SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ III
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
7
|
8
|
0
|
14
|
|
|
1
|
HEM-202
|
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
|
Zorunlu
|
5
|
8
|
0
|
12
|
2
|
HEM-208
|
HEMŞİRELİKTE ETİK VE DEONTOLOJİ
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
5
|
3
|
HEM-212
|
MESLEKİ İNGİLİZCE II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
SAGHEMSEÇ4
|
SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ IV
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
9
|
8
|
0
|
19
|
|
|
1
|
HEM-307
|
İLK VE ACİL YARDIM
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
6
|
2
|
HEM-301
|
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
|
Zorunlu
|
5
|
8
|
0
|
12
|
3
|
SAGHEMSEÇ5
|
SAGLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ V
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
7
|
8
|
0
|
18
|
|
|
1
|
HEM-302
|
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
|
Zorunlu
|
5
|
8
|
0
|
12
|
2
|
HEM-306
|
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM
|
Zorunlu
|
4
|
4
|
0
|
10
|
3
|
SAGHEMSEÇ6
|
SAGLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ VI
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
9
|
12
|
0
|
22
|
|
|
1
|
HEM-403
|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ
|
Zorunlu
|
5
|
8
|
0
|
12
|
2
|
HEM-401
|
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ
|
Zorunlu
|
5
|
8
|
0
|
12
|
3
|
SAGHEMSEÇ7
|
SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ VII
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
10
|
16
|
0
|
24
|
|
|
1
|
HEM-410
|
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM
|
Zorunlu
|
2
|
32
|
0
|
0
|
2
|
SAGHEMSEÇ8
|
SAĞLIK BİLİMLERİ HEMŞİRELİK SEÇMELİ VIII
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
Toplam |
2
|
32
|
0
|
0
|
|
|
1
|
OSD-01
|
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
2
|
OSD-02
|
İŞ AHLAKI VE DEĞERLER EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
OSD-03
|
KADIN VE AİLE HAYATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
4
|
OSD-04
|
KARIYER PLANLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
OSD-05
|
AKADEMİK BAŞARI VE YAŞAM BECERİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
6
|
OSD-06
|
AKADEMİK VE SOSYAL ORYANTASYON
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
7
|
OSD-07
|
BAĞIMLILIK ve KORUNMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
8
|
OSD-08
|
BİLİM TARİHİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
9
|
OSD-09
|
ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
10
|
OSD-10
|
ÇOCUK İHMAL VE İSTİSMARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
11
|
OSD-11
|
EBRU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
12
|
OSD-12
|
ENDÜSTRİYEL EKOLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
13
|
OSD-13
|
FİNANSAL OKURYAZARLIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
14
|
OSD-14
|
FİZİĞİ ANLAMAK ve EVREN
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
15
|
OSD-15
|
YEŞİL VERİMLİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
16
|
OSD-16
|
FİZİKTE MODERN KONULAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
17
|
OSD-17
|
İLK YARDIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
18
|
OSD-18
|
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
19
|
OSD-19
|
İYİ TARIM UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
20
|
OSD-20
|
KOMPOZİTLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
21
|
OSD-21
|
MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
22
|
OSD-22
|
MOLEKÜLER EKOLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
23
|
OSD-23
|
MÜZİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
24
|
OSD-24
|
SAĞLIKTA FİZİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
25
|
OSD-25
|
SOSYAL DAVRANIŞ ve PROTOKOL
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
26
|
OSD-26
|
SÜRDÜRÜLEBİLİR ATIK YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
27
|
OSD-27
|
SÜRDÜRÜLEBİLİR ÜRÜN TASARIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
28
|
OSD-28
|
TRIZ YARATICI PROBLEM ÇÖZME TEORİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
29
|
OSD-29
|
YAPAY ZEKA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
30
|
OSD-30
|
YAŞAMA İSTATİSTİKSEL BAKIŞ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
31
|
OSD-31
|
GİRİŞİMCİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
32
|
OSD-32
|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
33
|
OSD-33
|
KÜLTÜREL ETKİNLİKLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
34
|
OSD-34
|
ÇEVRE SORUNLARI VE YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
35
|
OSD-36
|
ÇEVRE VE İNSAN
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
HEM-130
|
TIBBİ TERMİNOLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
HEM-132
|
VİTAMİN VE MİNERALLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
HEM-134
|
HEMŞİRELİK SÜRECİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
HEM-138
|
TRANSFÜZYON HEMŞİRELİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
HEM-203
|
BESLENME İLKELERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
2
|
HEM-205
|
HEMŞİRELİKTE FİZİK MUAYENE VE TANILAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
HEM-207
|
FARMAKOLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
HEM-211
|
KARDİYOLOJİ HEMŞİRELİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
HEM-213
|
FİZYOPATOLOJİYE GİRİŞ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
HEM-215
|
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
HEM-217
|
YARA VE STOMA BAKIMI HEMŞİRELİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
8
|
HEM-219
|
DRAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
HEM-204
|
PSİKOLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
2
|
HEM-206
|
HİSTOPATOLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
HEM-210
|
SOSYOLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
4
|
HEM-214
|
YOĞUN BAKIM HEMŞİRELİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
HEM-216
|
STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON YÖNTEMLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
HEM-218
|
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
HEM-224
|
GERİATRİ HEMŞİRELİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
8
|
HEM-226
|
ACİL HEMŞİRELİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
|
1
|
HEM-303
|
EPİDEMİYOLOJİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
2
|
HEM-305
|
BULAŞICI HASTALIKLAR HEMŞİRELİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
HEM-313
|
HEMŞİRELİK BİLİŞİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
HEM-317
|
ADÖLESAN SAĞLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
HEM-321
|
BİYOKİMYADA TANIMLAYICI TESTLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
HEM-323
|
HEMŞİRELİKTE İNOVATİF DÜŞÜNME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
HEM-325
|
ÇOCUK RESİMLERİ ANALİZİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
HEM-304
|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİYOİSTATİSTİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
1
|
0
|
2
|
HEM-314
|
TAMAMLAYICI VE BÜTÜNLEŞİK BAKIM UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
HEM-316
|
AKILCI İLAÇ KULLANIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
HEM-318
|
BÜYÜME VE GELİŞME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
HEM-324
|
NÖROLOJİ HASTALIKLARI VE BAKIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
HEM-326
|
ADLİ HEMŞİRELİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
|
1
|
HEM-405
|
HEMŞİRELİKTE ÖĞRETİM
|
Seçmeli
|
4
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Giresun University, Giresun / TURKEY • Tel (pbx):
|
|
Giresun University, Giresun / TURKEY • Tel (pbx): +90 454 310
10 00 • e-mail: halklailiskiler@giresun.edu.tr
|
|
|