Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GT-103GENEL KİMYAZorunlu115
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı sektörde çalışacak öğrencilere gıda maddelerinin temel yapısını ve özelliklerini öğretmek, aynı zamanda laboratuvarda çalışacak öğrencilerin kimyasal maddeler hakkında bilgi edinmesini sağlamaktır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd.Doç.Dr.Emriye AY
Öğrenme Çıktıları
1 Gıda maddelerinde görülebilecek bozulmaların nedenleri hakkında fikir yürütebilme
2Farklı maddeler arasında oluşabilecek reaksiyonlar ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olma
3Gıda maddelerin temel yapılarını ve özelliklerini öğrenme
4Laboratuvar analizlerinde kullanılan kimyasalları ve özelliklerini bilme
Öğrenim Türü
Örgün Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Madde ve Özellikleri Maddelerin Ayrılması (Karışımların ayrılması, Bileşiklerin ayrılması) Elementler ve Bileşikler (Elementler ve bileşikler, Atom modeli) Maddenin Yapısı (Elementlerin sınıflandırılması, İyonlar, Bağlar, Bileşikler, Atomlar, Moleküller) Asitler ve Bazlar (Genel özellikleri, değerlikleri, kuvvetleri, asit baz titrasyonları ve nötrleşme) Çözünürlük Dengeleri ve Çözeltiler Kimyasal Reaksiyonlar (Fiziksel ve kimyasal değişmeler, Kimyasal tepkimelerin denklemleri) Kimyasal Hesaplamalar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Madde ve Özellikleri
2
3Maddelerin Ayrılması (Karışımların ayrılması, Bileşiklerin ayrılması)
4Elementler ve Bileşikler (Elementler ve bileşikler, Atom modeli)
5
6Maddenin Yapısı (Elementlerin sınıflandırılması, İyonlar, Bağlar, Bileşikler, Atomlar, Moleküller)
7
8Asitler ve Bazlar (Genel özellikleri, değerlikleri, kuvvetleri, asit baz titrasyonları ve nötrleşme)
9Çözünürlük Dengeleri ve Çözeltiler
10
11
12Kimyasal Reaksiyonlar (Fiziksel ve kimyasal değişmeler, Kimyasal tepkimelerin denklemleri)
13Kimyasal Hesaplamalar
14
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Erdik, E., Sarıkaya, Y. (2007) Temel Üniversite Kimyası, Gazi Kitabevi, Ankara. 2. Özcan, M. (1999) Modern Temel Kimya I-II, Uluduağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No: 142, Bursa.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Problem Çözümü111
Proje Hazırlama21020
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14456
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma61060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)139
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8
ÖÇ1 1      
ÖÇ2 3      
ÖÇ3 3      
ÖÇ4 3      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Giresun University, Giresun / TURKEY • Tel  (pbx): +90 454 310 10 00 • e-mail: halklailiskiler@giresun.edu.tr